Blogumda ara :)

12 Ocak 2014 Pazar

PEYNİRLİ ZEYTİNLİ MUFFİN

   Ne zamandır yapmayı düşünüyordum, ama bir türlü fırsatım olmuyordu. İstediğim boyda renkli muffin kaplarımı da alınca yapmak hem farz hem sünnet oldu :) Çok lezzetli oldu aynı zamanda yapılışıda kolay kahvaltıya gelen misafirlerinize yapabilirsiniz. Ben 5 çayına yaptım içi yumuşacık dışı hafif kıtırlı kesinlikle tavsiye ederim :)  ( Eşim dereotu sevmediği için ben koyamadım severseniz ekleyebilirsiniz)

Geçelim bu şirin muffin tarifine..

Malzemeler;

* 3 yumurta
* 2 yemek kaşığı yoğurt
* 1 çay bardağı sıvıyağ
* 100gr. beyaz peynir
* 1 paket kabartma tozu
* 4 dal taze soğan
* Yarım su bardağı zeytin
* Maydanoz
* 1.5 su bardağı un
* Tuz , kırmızıbiber

Yapılışı;

    Öncelikle yumurtalarımızı çırpalım. Yoğurt peynir ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edelim. En son kalan malzemelerimizi ekleyip güzelce karıştıralım. Eğer kullanacağınız peynir tuzluysa tuzunu ona göre ayarlamayı unutmayın biraz da kırmızı biber ekleyip hamurumuzu muffin kaplarımıza dolduralım. 170 derece önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim. 

Keklerin üzerlerini labne, zeytin, çörek otuyla süsleyebilirsiniz. Biz çok acıkmıştık süslemeye zaman kalmadan yedik,  hızlıca bir tanesine labne sürüp çörek otu dökebildim :) Şimdiden afiyet olsun..



Muffin kaplarımı çok doldurmadım kabarınca tam istediğim gibi oldu yarısından biraz 
fazla doldurdum:)

Bu ölçülerle 12 tane muffin çıktı fazla yapmak isterseniz ölçüyü artırabilirsiniz.



      Üzerine labne peyniri sürüp üstüne kaşar rendesi ekleyerekte görünümünü            zenginleştirebilirsiniz.     

                                                 ..Kolay gelsin..














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder